poniedziałek, 26 listopada 2012

Kartka w formie gwiazdki - kurs / tutorial



Tak jak obiecałam w ostatnim poście, dzisiaj tutorial na kartkę w formie gwiazdki.

Nie widziałam go jeszcze na blogach więc może komuś się przyda?
Pomysł na kartkę gwiazdkę zaczerpnięty z zagranicznego, Tildowego czasopisma.
 
1. Zaczynamy od docięcia papieru do wymiaru 30x30cm. Jeśli ktoś wybierze papier dwustronny, wtedy można pominąć końcowe, oklejanie kartki. U mnie, jest to papier jednostronny z Galerii RAE: Kolory zimy - pada śnieg, prószy śnieg.

2. Na dociętym w kwadrat papierze, zaznaczamy w kilku miejscach w pionie, środek kartki i rysujemy ołówkiem pionową linię, którą później wygumkujemy.

3. Następnie, długą linijką zaznaczamy boki trójkąta o długości 30cm. i jeśli wycinamy ręcznie rysujemy  ołówkiem linie.

4. Teraz każdy bok trójkąta dzielimy na dwie równe części: po 15cm.
Rysujemy wewnętrzny trójkąt.

5. Każdy bok dużego trójkąta jest teraz podzielony na dwie części. Zaznaczamy od środka boku 1/3 każdej części. 

W tym przypadku 15 : 3 = 5cm. Rysujemy na każdej części linię (u mnie przerywana), będzie to miejsce zagięcia.

6. Wycinamy duży trójkąt
 
...i każdą zaznaczoną linię (ciągłą oraz przerywaną) bigujemy. Jeśli nie mamy bigownicy możemy to zrobić kulkowym narzędziem do embossingu - TU  lub wypisaną końcówką długopisu.

7. Składamy wzdłuż linii.

Teraz już tylko ozdabianie :)
W skrócie pokażę je na przykładzie ostatnich karteczek wykonanych z użyciem grafik do Janet.
W środku znajduje się miejsce na życzenia, maszynowo obszyte, można dodatkowo boki ozdobić stemplami, wyciętymi scrapkami, ażurowymi wycinankami, okleić innym papierem...


Z tyłu kartki dorobiłam stojaczek, dzięki niemu można postawić ją jak ramkę.
Do tego kilka perełek, wstążeczka, brokat i kartka gotowa :)
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione komentarze, pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka -

10 komentarzy :

Aga Strzęciwilk pisze...

Dzięki za kursik, bardzo pomocny i świetne efekty. Pozdrawiam

Sylwia-eR pisze...

Dzięki śliczne : )Bardzo kusi zrobienie takiej ładnej ozdoby : )
Pozdrawiam : )

AgaSi pisze...

Świetne i efektowne te gwiazdki, dzięki za kursik.

Olenkaja pisze...

super karteczka, dziękuję za inspirację :) muszę wypróbować :)

Bea pisze...

do ósmej! fajowe!

kasica53 pisze...

Dzięki Mistrzuniu :)

Tanitta pisze...

Super pomysł z taką formą kartki!
Ty znalazłaś w Tildowym czasopiśmie, a ja w ostatnią sobotę (zobaczyłam ją w pewnym miejscu i bardzo mi się spodobała) zgłębiałam tajniki jej składania wg. origami. Miło mi tym bardziej widząc,że tak pięknie można ją wykorzystać. Dziękuję za kursik :)

Joanna pisze...

Bardzo fajna :) Dziękuję za kursik.

asia3city pisze...

Widziałam już taką kartkę ale nie miałam odwagi się za nią zabrać :) kursik bardzo czytelny i cudnie zmontowana kartka rozkłądanka... jak szkoda ze ja za późno się zorientowałam żeby się na te graficzki od Janet załapać

Anonimowy pisze...

Moc krásná přání.Velmi pěkné tutoriály.Vaše tvorba je nádherná a inspirativní.Přeji mnoho zdaru v dalším tvoření.lenka