poniedziałek, 26 maja 2014

Shadow box

Zrobiłam ostatnio dość spory shadow-box, czyli moje tło do zdjęć, spajające je w całość - mam taką nadzieję :) i ze względu na ogrom fotek jakie powstały, chciałam podzielić wszystko na dwa etapy.

Dzisiaj tylko zapowiedź całego boxa i prace od strony kulis :)


 ...a więc zanim on powstał, zaczęło się tak: 

 Zakupiłam kiedyś, chyba na jakiejś giełdzie lub na Allegro starą, drewnianą szafkę po miniaturkach oraz widoczne rzeźbione zwieńczenie. Niestety nie mam osobnych zdjęć poszczególnych elementów bo za późno przypomniało mi się o aparacie i upamiętnianiu etapów pracy. Musicie wierzyć mi na słowo. 
W starej szafce powycinałam zbędne półki, wyrzuciłam plecy i wymieniłam na nowe, zaokrąglone u góry tak, aby pasowały do dekoracyjnego zwieńczenia. Zaszpachlowałam co trzeba, wyszlifowałam i zabejcowałam na jednolity kolor. Niestety stwierdziłam, że to nie to i nijak mi to pasuje. Trzeba pomalować farbami :)
Pomalowałam oczywiście najpierw na czarno a następnie na biało z przecierkami, imitując lekko przedmiot na stary.
 Teraz pozostało mi już tylko zdobienie i rozmieszczanie zdjęć. ...i tu również musiałam coś niecoś dorobić i pododawać, coś co wiąże się ze zdjęciem. Najpierw z patyczków po szaszłykach i wykałaczek powstał łuk i strzały. 
 
Łuk owinięty Primowym drucikiem i pomalowany za pomocą pianek satynową, białą farbą Marthy Stewart. Farby te super nadają się również do malowania po materiałach, ceramice, drewnie i innych powierzchniach i są super kryjące i gęste.

 Koronkowe motylki Marthy Stewart, które dla większego usztywnienia i nadania im formy 3D odrysowałam na grubszej, sztywnej folii, wycięłam i podkleiłam każdego motylka.

Kwiaty w glinianej doniczce powstały z drucika, który dostępny jest w różnych kolorach i sam w sobie owinięty jest nitkami. Drucik jest miękki i łatwo się z niego formuje różne rzeczy.

Pająkowi pompon dorobiłam pajęczą nić :) - z drucika nawiniętego na szaszłykowy patyczek i lekko pomalowałam czarną farbą.

...na koniec jeszcze drucikowy napis "Lve" z kwiatuszkiem :)

Pozdrawiam ciepło i bardzo słonecznie,
Agnieszka -

4 komentarze :

gembula pisze...

Aaaaale czad! Super się zapowiada, oczekuję w napięciu na zdjęcia całości.

zielona liszka pisze...

Przepiękna praca. Szkoda, że nie ma zdjęcia by popodziwiać w całości:-)

Ola (Ikemo) pisze...

Zapowiada się przepiękna praca, kulisy pokazują misterność i precyzje wykonania! Nie moge doczekac się reszty ;)

Becia f. pisze...

Niesamowity i bogaty w bajeczne dodatki... nie mogę się doczekać zdjęcia całości :)